HR DIENSTEN
✓ Learning & Development
✓ HR Advies
✓ Onboarding
DE MENS IS DE ORGANISATIE
Het is wetenschappelijk bewezen dat tevreden medewerkers voor betere bedrijfsresultaten zorgen. En dat is niet zo vreemd. Ze zijn immers productiever, creatiever en beter bestand tegen stress. Dat betekent dat uw ziekteverzuim lager is en de sfeer op de werkvloer positiever. Zet u de medewerker centraal of zet u de resultaten centraal? De keuze lijkt simpel. Wanneer u focust op alleen de bedrijfsresultaten en u heeft geen oog voor uw medewerkers, is er een gebrek aan motivatie en teamspirit. Wanneer uw medewerkers goed in hun vel zitten, scoort uw bedrijf op alle vlakken beter en komen die bedrijfsresultaten vanzelf.
HR Advies
Ik ben een HR generalist met een passie voor training en coaching. Alles wat ik doe, komt voort uit mijn drive, om mensen beter te laten presteren. Hoe? Je kunt niet om mijn positieve mindset heen. Daar begint het allemaal mee. Ik ga graag met je in gesprek over hoe ik die mindset creëer bij mezelf en bij de mensen om mij heen. Hiermee heb je al de helft gewonnen! De andere helft `win’ je door nieuwsgierig te zijn en te luisteren, naar jezelf en naar anderen. Heb je wel eens goed geluisterd naar jezelf? Als je snapt wat luisteren is, kun je pas luisteren naar anderen. Anderen inspireren en in hun kracht zetten door respectvol met elkaar om te gaan, wat de situatie ook is. Een organisatie maak je samen sterker. Sterk samen, samen sterker! Dus dat betekent dat je je verdiept in het `verhaal’ van de ander. Een weloverwogen besluit kun je alleen maar nemen als je het `verhaal’ snapt. Wat is uw verhaal?
Er is zoveel te zeggen over hoe een organisatie met zijn mensen om zou `moeten’ gaan. Ik deel graag een paar van mijn `stokpaardjes’;
* Als je grenzen aangeeft, kunnen mensen zich daarbinnen vrij bewegen.
* Een goede manager is nieuwsgierig naar het `verhaal’ van de medewerker.
* Luister twee keer langer dan je praat.
* Je titel maakt je een manager, je medewerkers maken je een leider.
* Een goede leider is de smeerolie tussen krachtige professionals.
Wat zijn uw behoeften en speerpunten? Of het nu gaat om ziekteverzuim, werving & selectie of beoordelingsgesprekken, samen met u kijk ik graag naar wat er speelt in uw organisatie, waar de behoeften liggen en wat als eerste opgepakt dient te worden. Ik denk graag mee over de implementatie van HR-beleid,
Learning & Development
Uw medewerkers moeten mee met de ontwikkeling van uw bedrijf. Dat betekent dat ze continu in ontwikkeling moeten blijven. Maar hoe doe je dit? Hoe meet je dit? Waar registreer je dit? En waar begin je? Ik denk met u mee en kijk naar de mogelijkheden die bij uw bedrijf passen. Of het nu om een onboarding programma gaat, een Learning Management Systeem of een opleidingsplan voor uw organisatie, ik heb ervaring in alle facetten van Learning & Development.
Waar staan de termen voor?
Learning and development staat voor het proces om de vaardigheden, kennis en competenties van medewerkers te verbeteren waardoor de performance ook verbetert.
Learning heeft te maken met het vergaren van kennis, vaardigheden en gedrag.
Development gaat over de verdieping van kennis in relatie tot ontwikkeling doelstellingen.
“The goal of learning and development is to develop or change the behavior of individuals or groups for the better, sharing knowledge and insights that enable them to do their work better, or cultivate attitudes that help them perform better.” (Lievens, 2011)
Onboarding
Het binnenhalen van medewerkers, oftewel de Onboarding, is een cruciaal moment. Een nieuwe collega wordt een ambassadeur of uw ergste nachtmerrie. Aan u de keuze of u er een PR moment van maakt. Het kan! Er komt veel bij kijken als een nieuwe collega in dienst treedt. Er zijn 1000 en één vragen. Krijgt de nieuwe collega om te beginnen de juiste adresgegevens en tijdstip en contactpersoon voor de eerste werkdag? Is er een inwerkrooster, wat zijn de taken, waar kan de laptop opgehaald worden, wanneer wordt het salaris uitbetaald, waar bevinden zich de toiletten en bedrijfsrestaurant, wat is de bedrijfscultuur, wie zijn belangrijke personen om in de eerste paar weken te spreken, is er een vertrouwenspersoon, een buddy et cetera? Op het moment dat personeel in uw organisatie start, wordt in het ergste geval een moment van ontslag geschapen. Kijkt u eens door de bril van de medewerker en observeer hoe de reis in uw organisatie ervaren wordt, en vooral, hoe u deze reis zo aangenaam, professioneel en kwalitatief kunt maken. Een win-win situatie! U kunt er een ambassadeur van maken die de teamspirit en uw bedrijfsresultaten vergroot.
Referentie Klanten
Zullen we een afspraak maken?
Wil u meer weten? Dat kan ik mij voorstellen. Laten we een afspraak maken. Ik maak graag kennis met u en uw organisatie.